Univerza na Primorskem Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
-->
SI | EN

petek, 10. marec 2017 Računalniška igra asist. Marka Grguroviča na Kickstarterju v enem dnevu do uspeha!

Navdušenci nad srednjeveškimi bojnimi igrami bodo lahko naslednje leto uživali v virtualnih scenarijih, ki jih ponuja računalniška igra Mordhau. Njen avtor je doktorski študent računalništva in informatike ter asistent na UP FAMNIT Marko Grgurovič, ki je s skupino mednarodnih razvijalcev projekt predstavil na platformi za množično financiranje Kickstarter in v enem dnevu že dosegel zastavljeno vsoto – 80 tisoč USD, število podpornikov pa se iz ure v uro veča.

Mordau je računalniška igra, pri kateri lahko sodeluje vse do 64 igralcev. Na natančno izrisanih pokrajinah so možni tako dvoboji z meči kot veliki odprti spopadi med pehotami in konjenicami, vsak igralec pa si seveda najprej ustvari bojevnika po svojem okusu: izbere lahko telesno strukturo, izgled, opremo, orožje in bojne stroje ter vse, kar spada zraven. Cilj tako zastavljene igre je vsem omogočiti celovitejšo sliko srednjeveškega bojevanja. Razvijalci Mordhaua v uspeh igre niso dvomili, prav vse pa je presenetila tako hitra in velika podpora, kar kaže, da si trg očitno želi tovrstnega produkta.

»Igro sem začel razvijati januarja 2014,« razlaga Marko Grgurovič, »po treh mesecih se mi je pridružil kolega iz Avstrije, sicer 3D oblikovalec. Po letu in pol sva zbrala okrog sebe že kar obsežno online skupnost.« Stvari pa niso šle tako hitro in zlahka, v določenem trenutku sta vse vrgla v smeti in začela na novo. Naslednji cilj je bil višja vizualna kakovost in povečanje tima na deset sodelavcev. Ti, združeni pod imenom Triternion, prihajajo iz Španije, Poljske, Avstrije Nemčije, Švedske, Kanade in seveda Slovenije. Leto in pol so delali in se nato odločili za kampanjo na Kickstarterju.

»Potrebni so bili različni profili, saj je za razvoj igre potrebno poskrbeti za programiranje, 3D oblikovanje, 3D animiranje, zvočno podlago, glasbeno podlago in veliko drugega. Nujne so izkušnje, a tudi pripravljenost, da se naučiš kaj novega, če določenega znanja v ekipi še ni.«

Trenutno je razvoj igre predviden le za OS Windows, v prihodnosti pa gre pričakovati tudi različice za ostale operacijske sisteme. Uspehu na Kickstarterju bo seveda sledilo dokončanje igre.

Marko Grgurovič se z računalniškimi igrami in programiranjem ukvarja že od otroštva, zato se je tudi odločil za študij računalništva in informatike na UP FAMNIT. Tako na dodiplomski (l. 2010) kot na magistrski stopnji (l. 2012) je prejel Nagrado Srečka Kosovela Univerze na Primorskem, ki jo prejmejo študenti za izredne znanstvenoraziskovalne ali umetniške dosežke pri pripravi diplomskega, magistrskega ali doktorskega dela. 

V tekočem študijskem letu izvaja vaje pri predmetu Razvoj iger za dodiplomske študente programa Računalništvo in informatika, s katerimi dela ravno z orodjem, ki je bilo uporabljeno pri razvoju igre Mordhau.