Univerza na Primorskem Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
-->
SI | EN

sreda, 5. avgust 2020 Projekt ŠIPK - Bogate spletne vsebine virtualne šole v naravi

Študenti Univerze na Primorskem so uspešno zaključili še en projekt v okviru Javnega razpisa Projektno delo z negospodarskim in neprofitnim sektorjem – Študentski inovativni projektu za družbeno korist. ŠolNARA2 je nadgradnja projektov iz prejšnjih let, ki so potekale v Mladinskem zdravilišču in letovišču Debeli rtič (MZL) v okviru programa Šola v Naravi. Zaradi ukrepov za preprečevanje širjenja COVID-19 dejavnosti ni bilo možno izpeljati v živo, zato so se študenti UP FAMNIT, UP PEF in UP FM odločili za pripravo zajetne spletne strani, v kateri so zbrane izobraževalne in splošno informativne vsebine, predvsem pa je na njej veliko kvizov, predlogov za igre, dejavnosti in tudi eksperimente.

»Spletna stran je nastala kot odziv na pandemijo: ko smo ugotovili, da dejavnosti v živo ne bo možno izpeljati, smo si zavihali rokave in poskrbeli za drugačen prenos naravoslovnega znanja osnovnošolcem, ki so sicer vešči uporabe informacijske tehnologije, potrebujejo pa interaktivne in zabavne vsebine,« pravi Damjana Rašl iz Društva varstvenih biologov BIODIVA, katere člani so poskrbeli za strokovno podporo projektu. »Seveda ne gre za nadomestek aktivnosti v živo in v naravi, zagotovo pa je stran odlična dopolnitev in pripomoček za družine, učitelje in mentorje pri podobnih aktivnostih.«

Študenti so tako učencem ponudili ne le naravoslovno snov, ampak tudi možnost učenja z uporabo IKT. »Zavedati se moramo, da informacijsko-komunikacijska tehnologija vpliva na otrokovo učenje, če je ta uporabljena v pravi meri. V Sloveniji je IKT že uveljavljena kot del didaktike, kar otrokom omogoča digitalno in medijsko pismenost. Le-ta je pomembna za otrokovo življenje, saj se bo s tehnologijo srečeval v vsakdanjem življenju – v času šolanja in kasneje v službi, zato se uporabniki na strani srečujejo z zemljevidi, prenašanjem datotek, rabo Worda in Powerpointa, ter drugih bolj interaktivnih programov,« razloži doc. dr. Martina Lužnik (UP FAMNIT), pedagoška mentorica pri projektu.

 

Največji poudarek pa je seveda na naravoslovnih vsebinah. Tudi ostali (se pravi odrasli) uporabniki lahko z obiskom spletne strani preverijo, ali sploh poznajo biodiverziteto Istre ter morske in kopenske živali. Veliko prostora je namenjenega klimatskim spremembam in njihovim vplivu na človeka. »Pomembno je, da se mladi tega zavedajo in poskusijo razumeti, kaj jih povzroča in kakšni so njihovi potencialni vplivi. Ravno mlajše generacije potrebujejo veliko znanja na tem področju, zato je prisotnost tovrstnih vsebin v šoli in drugih izobraževalnih okoljih ključnega pomena,« so prepričani študenti.

   
(foto: Marjana Tomažič)

Da pa ne bi bilo razlaganje preveč abstraktno ali dolgočasno, so študenti posneli eksperimenta, s katerima razložijo na primer razlitje nafte v morje in zakisanje oceanov, vsak pa lahko sam poskusi preveriti, kako deluje erozija.

Obisk spletne strani toplo priporočamo vsem generacijam, saj gre za bogat vir zanimivih in pomembnih informacij ter hkrati arhiv predlogov za številne poletne aktivnosti.

 

Naložbo financirata Evropska unija, in sicer iz Evropskega socialnega sklada ter Republika Slovenija, in sicer Ministrstvo za izobraževanje znanost in šport.