Univerza na Primorskem Fakulteta za matematiko, naravoslovje in informacijske tehnologije
-->
SI | EN

ponedeljek, 30. maj 2016 Uspešen zaključek dogodka Big Branding 2016: Znamke z roba

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, Direktorat za lesarstvo, je v organizaciji SPIRIT Slovenija in v sodelovanju z Univerzo na Primorskem ter Kreativnim centrom za les  v četrtek, 26. maja 2016, v Mestu oblikovanja v Ljubljani organiziralo dogodek Znamke z roba. Na dogodku so bile predstavljene uspešne prodajne prakse pohištvenih blagovnih znamk iz jugovzhodne Evrope, ki so v zadnjem času uspele prodreti na zahtevne mednarodne trge.

Zgodbe kreiranja blagovnih znamk in uspešnega prodora na zahodne trge so z udeleženci delili Orhan Nikšić, Zanat, BiH;
Salih Teskeredžić, Gazzda, BiH;
 Irena Kilibarda, Dsignedby, Srbija; Szikszai László, sixay furniture, Madžarska;  Renato Kolar, Obrt Kolar / Bluetag design, Hrvaška; Nikola Radeljković, Numen/For use pa je predstavil delovanje podjetja Prostoria, Hrvaška skozi oči oblikovalca.

Predstavniki podjetij iz regije so na predstavitvah izpostavili ključne korake, ki so jih vodili do uspeha. Čeprav so bile poti predstavljenih blagovnih znamk do uspeha različne, so vsi poudarili pomembnost prisotnosti na prestižnih mednarodnih sejmih. Orhan Nikšić je izpostavil, da so znamko Zanat zgradili iz dediščine lokalne identitete s pomočjo dizajna. Salih Teskeredžić, ki je predstavil platformo Gazzda, je poudaril, da so blagovno znamko naredili prepoznavno s pomočjo marketinške strategije ob poudarjanju obrtniško-rokodelskih znanj izhajajočih iz bogate tradicije. Nikola Radeljković je poudaril vodilo podjetja pri razvoju izdelkov, in sicer vključevanje uporabnikov in njihovih potreb v sam razvoj. Irena Kilibarda je poleg trdega dela, gradnje mreže kontaktov izpostavila uporabo družbenih omreži pri doseganju prepoznavnosti blagovne znamke. László Szikszai  pa je posebno težo pri uspešni prodaji v tujini dal distributerjem na ciljnih trgih. Izhajajoč iz bogate družinske tradicije v podjetju Obrt Kolar na Hrvaškem nastaja nova blagovna znamka Bluetag design, in kot je poudaril Renato Kolar, ki je med drugim predstavil tudi njihov nadaljni načrt razvoja, se blagovna znamka že uspešno uveljavlja na trgu.

V razpravi so gostje pojasnili, kakšne podpore so jim dale njihove države pri prodoru na tuje trge in katere aktivnosti politike bi jim pomagale za še učinkovitejši nastop v tujini. Strinjali so se, da uspeha ne more zagotoviti podpora države, ampak trdo delo. Hkrati pa so izpostavili, da je dogodek, kakršen je Znamke z roba tisto, kar bi si želeli tudi od politike v njihovih državah. Predvsem pa bi si želeli, da bi politika ustvarila v družbi in predvsem med mladimi zanimanje za delo z lesom.

Dogodka se je udeležilo preko 68 predstavnikov podjetij, obrtnikov, arhitektov in oblikovalskih studiev, ki so dogodek pozdravili in potrdili veliko pomembnost pridobljenih informacij za njihovo delo.

Fotografije: Flare Visuals